Nasza kadra

  • Pani Patrycja P.

    Dyrektor i współwłaściciel przedszkola, terapeuta, nauczyciel wychowania przedszkolnego, nauczyciel wspomagający

    Ukończyłam studia pedagogiczne o kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, oraz pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z diagnozą i terapią w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Mysłowicach. Jestem również absolwentką studiów podyplomowych na kierunku edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz na kierunku pedagogika specjalna – edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera.

    Ukończyłam także kurs kwalifikacyjny w zakresie zarządzania placówką oświatową w Małopolskim Kuratorium Oświaty.

    Jako dyrektor przedszkola uczestniczyłam w wielu kursach i szkoleniach doskonalących, były to m.in.

    1. Szkolenie „Ochrona danych osobowych w placówkach oświatowych z uwzględnieniem zmian w ustawie o ochronie danych osobowych-praktyczne wskazówki, proste rozwiązania”;
    2. Szkolenie „System informacji oświatowej – wprowadzenie i weryfikacja danych oraz sprawozdawczość”;
    3. Kongres dla Dyrektorów Placówek Niepublicznych „Jak dostosować dokumentację placówki do ostatnich zmian prawnych”;

    Z wykształcenia jestem również oligofrenopedagogiem i arteterapeutą. Ukończyłam kurs zakończony certyfikatem arteterapeuty „Arteterapia jako komplementarna metoda terapii”, w tym:

    • bajkoterapia,
    • sylwoterapia i holtikuroterapia-terapia poprzez kontakt z przyrodą,
    • muzykoterapia,
    • trening twórczości,
    • stymulowanie zmysłów,
    • poezjo terapia,
    • metaloplastyka

    Jako nauczyciel wychowania przedszkolnego podnosiłam swoje kwalifikacje na kursach i szkoleniach, były to m.in.:

    1. Szkolenie I-go stopnia w zakresie terapii integracji sensorycznej nt. neurobiologicznych podstawy integracji sensorycznej pod PSTIS z Warszawy;
    2. Szkolenie „Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole/placówce, w tym z autyzmem oraz Zespołem Aspergera”;
    3. Szkolenie zakończone certyfikatem „Trening Umiejętności Społecznych TUS terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu”;
    4. Szkolenie „Zachowania trudne u dzieci w przedszkolu i szkole”;
    5. Vademecum dla nauczycieli „Emocje i potrzeby”;
    6. Warsztaty „Zarządzanie ciszą”;
    7. Szkolenie „Współpraca z konfliktowym rodzicem”;
    8. Szkolenie „Jak to jest z tą mową”;
    9. Zajęcia warsztatowe z Arte-kinezjologią;
    10. Cykl szkoleń organizowanych przez Centrum Szkoleniowe Klanza;
    11. Kurs Propedeutyczny Pedagogiki Marii Montessori;
    12. Rozszerzony kurs pierwszej pomocy;
    13. Szkolenie „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczna interwencja behawioralna”;
    14. Szkolenie „Trening jedzenia” organizowane przez Fundację Pomoc Autyzm;
    15. Cykl szkoleń organizowanych przez Domek Działań Twórczych, w tym:
    • Praca z dzieckiem z autyzmem i Zespołem Aspergera w przedszkolu. Wprowadzenie do autyzmu;
    • Praca z dzieckiem z autyzmem i Zespołem Aspergera w przedszkolu. Komunikacja alternatywna i wspomagająca;
    • Metody pracy z dzieckiem z autyzmem i Zespołem Aspergera. Teoria Inteligencji Wielorakich H. Gardnera;
    • Diagnozowanie dziecka z autyzmem na podstawie obserwacji i dokumentacji PPP;
    • Dieta dziecka z autyzmem.

    „Prowadzenie placówki oświatowej nie jest prostym zadaniem, ale daje mi sporo radości. Codzienne starania, aby pogodzić potrzeby dzieci, rodziców i nauczycieli przynoszą mi wiele satysfakcji. To praca pełna wyzwań, którym codziennie stawiam czoła, bo wiem, jak ważne jest prawidłowe i sprawne funkcjonowanie naszego przedszkola. Zawód nauczycielki również jest trudny, ale także daje mi wiele satysfakcji. W pracy pedagoga najbardziej cenię sobie bezpośredni kontakt z dziećmi, ich wrodzoną chęć do uczenia się, dlatego dokładam wszelkich starań by nauka ich nie męczyła, ale raczej zachwycała i czyniła szczęśliwymi.”

    Pani Sonia

    Współwłaściciel przedszkola, dyrektor do spraw organizacyjnych

    Zajmuję się zarządzaniem i organizacją przedszkola „Słoneczko”, a także naliczaniem opłat za przedszkole. Nadzoruję księgowość, kadry i rozliczenia. Z wykształcenia jestem magistrem ekonomii, ukończyłam również podyplomowe studia na kierunku Strategia podatkowa na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Jestem także mamą dwójki dzieci i wiem, jak ważne jest wspomaganie rozwoju od najmłodszych lat. Zdaję sobie również sprawę z tego, jak ogromną rolę w procesie wychowawczym może pełnić przedszkole.
    Moim marzeniem i celem zarazem jest stworzenie takiego miejsca, gdzie dzieci będą mogły rozwijać się, kształtować, uczyć, gdzie będą bezpieczne i gdzie będą się dobrze czuły. Jako osoba zarządzająca placówką mam szczególny wpływ na kształt naszego przedszkola i mam nadzieję, iż spełni ono oczekiwania zarówno dzieci, jak i rodziców. W razie pytań i sugestii proszę o kontakt. Wyślij maila.

    Pani Magda M.

    Nauczyciel wychowania przedszkolnego

    Ukończyłam studia pedagogiczne na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na kierunku pedagogika o specjalności edukacja zintegrowana wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne oraz o specjalności pedagogika rewalidacyjna. Jestem również absolwentką studiów na kierunku pedagogika specjalna – edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.

    Jako nauczyciel wychowania przedszkolnego podnosiłam i stale podnoszę swoje kwalifikacje na kursach i szkoleniach, były to m.in.:

    1. Szkolenie „Zachowania trudne u dzieci w przedszkolu i szkole”
    2. Vademecum dla nauczycieli „Emocje i potrzeby”
    3. Cykl szkoleń prowadzonych przez Domek Działań Twórczych, w tym:
    • Praca z dzieckiem z autyzmem i Zespołem Aspergera w przedszkolu. Wprowadzenie do autyzmu;
    • Praca z dzieckiem z autyzmem i Zespołem Aspergera w przedszkolu. Komunikacja alternatywna i wspomagająca;
    • Metody pracy z dzieckiem z autyzmem i Zespołem Aspergera. Teoria Inteligencji Wielorakich H. Gardnera;
    • Diagnozowanie dziecka z autyzmem na podstawie obserwacji i dokumentacji PPP;
    • Dieta dziecka z autyzmem
    1. Cykl szkoleń organizowanych przez Centrum Szkoleniowe Klanza
    2. „Interdyscyplinarne oraz wieloaspektowe ujęcie diagnozy i jej rola w procesie edukacyjno-terapeutycznym” – IV Konferencja Pedagogiczno-Logopedyczna zorganizowana przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Będzinie oraz Katedrę Pedagogiki i Psychologii Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej
    3. „Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i w szkole” – Jubileuszowa Konferencja Pedagogiczna zorganizowana z okazji dziesięciolecia powstania Katedry Pedagogiki i Psychologii
    4. „Pedagogika zabawy w czterech porach roku” – szkolenie zorganizowane przez Fabrykę Kreatywności w Chorzowie
    5. „Edukacja prozdrowotna rodziców i dzieci jako metoda przeciwdziałania chorobom jamy ustnej” – szkolenie zorganizowane przez Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
    6. „Zabawy i piosenki na wyciągnięcie ręki: czyli jak sprawić, by czerpać radość z działań integracyjnych dla dzieci i dorosłych” – Centrum Szkoleniowe KLANZA
    7. „Od butelki do guzika czyli wesoła muzyka” – Centrum Szkoleniowe KLANZA
    8. „Karty dialogowe w pracy z dziećmi i młodzieżą” – Centrum Szkoleniowe KLANZA
    9. „Trening koncentracji dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dzieci z deficytem uwagi”- Instytut Doskonalenia Nauczycieli „WIEDZA” w Katowicach
    10. „Analiza zachowań trudnych dzieci i uczniów z autyzmem” – N. Gumińska, ODIKU PARTNER
    11. Rozszerzony kurs Pierwszej Pomocy

    „Jako wolontariuszka pracowałam z dziećmi w Dziennym Ośrodku Opiekuńczo-Rehabilitacyjno-Wychowawczym w Pszczynie, gdzie pomagałam w organizacji zajęć terapeutycznych. Jestem również związana z Punktem Przedszkolnym prowadzonym przez Polskie Stowarzyszenie Animatorów i Pedagogów KLANZA, gdzie prowadzę z dziećmi zajęcia z użyciem metody aktywizującej Klanzy, a także wykonuję obowiązki opiekuna. Praktyki studenckie w szkole i przedszkolu były dla mnie również cennym doświadczeniem i utwierdziły mnie w przekonaniu, że edukacja wczesnoszkolna jest tym, w czym się najlepiej realizuję. Uwielbiam prace ręczne, jestem kreatywna i chętnie angażuję dzieci do wspólnej pracy, co pozwala mi organizować dla nich naprawdę ciekawe zajęcia. Jestem osobą bez reszty angażującą się w swoją pracę, cierpliwą i otwartą na kontakt z najmłodszymi.”

     

     

    Pani Bożenka

    Nauczyciel wychowania przedszkolnego

    Jestem absolwentką Studium Wychowania Przedszkolnego w Kętach. Odbyłam szereg praktyk studenckich w przedszkolach i szkołach w klasach od I do III. Posiadam kurs wychowawcy kolonii. Jako wychowawca uczestniczyłam w półkoloniach organizowanych dla dzieci w Szkole Podstawowej nr 8 w Oświęcimiu. Przez 5 lat byłam nauczycielem w jednym z przedszkoli. Mieszkając w Warszawie ukończyłam Kurs PRIDE dla Rodzin Zastępczych. Jestem również absolwentką studiów na kierunku pedagogika specjalna – edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.

    Jako nauczyciel wychowania przedszkolnego podnosiłam i stale podnoszę swoje kwalifikacje na kursach i szkoleniach, były to m.in.:

    1. Szkolenie I-go stopnia w zakresie terapii integracji sensorycznej nt. neurobiologicznych podstawy integracji sensorycznej pod PSTIS z Warszawy
    2. Szkolenie „Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole/placówce, w tym z autyzmem oraz Zespołem Aspergera
    3. Szkolenie zakończone certyfikatem „Trening Umiejętności Społecznych TUS terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu”
    4. Szkolenie „Zachowania trudne u dzieci w przedszkolu i szkole”
    5. Vademecum dla nauczycieli „Emocje i potrzeby”
    6. Szkolenie „Współpraca z konfliktowym rodzicem”
    7. Szkolenie „Jak to jest z tą mową”
    8. Szkolenie „Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczna interwencja behawioralna”;
    9. Szkolenie „Trening jedzenia” organizowane przez Fundację Pomoc Autyzm;
    10. Cykl szkoleń prowadzonych przez Domek Działań Twórczych, w tym:
    • Praca z dzieckiem z autyzmem i Zespołem Aspergera w przedszkolu. Wprowadzenie do autyzmu;
    • Praca z dzieckiem z autyzmem i Zespołem Aspergera w przedszkolu. Komunikacja alternatywna i wspomagająca;
    • Metody pracy z dzieckiem z autyzmem i Zespołem Aspergera. Teoria Inteligencji Wielorakich H. Gardnera;
    • Diagnozowanie dziecka z autyzmem na podstawie obserwacji i dokumentacji PPP;
    • Dieta dziecka z autyzmem
    1. Kurs Pedagogiki Marii Montessori organizowany przez Jezuickie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mysłowicach
    2. Warsztaty metodyczne „Aktywne słuchanie muzyki według metody Batii Strauss oraz zabawy przy muzyce klasycznej”
    3. Rozszerzony kurs pierwszej pomocy

    „Jestem osobą twórczą, swój zawód wykonuję z wielką pasją i zaangażowaniem i ogromnym sercem do wszystkich dzieci. Inspirację zawodową czerpię przede wszystkim z codziennej pracy z dziećmi, która jest dla mnie najważniejszym doświadczeniem rozwijającym kompetencje zawodowe. „Dziecko jest chodzącym cudem, jedynym, wyjątkowym i niezastąpionym”- oto myśl, która nadaje rytm mojej pracy, zaś uśmiech dziecka jest największą nagrodą za każdy wysiłek, wkładany w tę pracę.”

    Pani Basia

    Nauczyciel wychowania przedszkolnego

    Jestem absolwentką studiów podyplomowych w zakresie edukacji zintegrowanej na Akademii Pedagogicznej w Krakowie, wcześniej ukończyłam wychowanie muzyczne na Uniwersytecie Śląskim. Moją pasją zawsze była praca z dziećmi oraz z muzyką – uczyłam gry na instrumencie, organizowałam i prowadziłam grupy muzyczne i taneczne, tworzyłam podkłady muzyczne do występów dziecięcych.

    W latach 2007-2014 pracowałam w Stanach Zjednoczonych jako nauczyciel przedszkolny, a także nauczyciel plastyki i muzyki. Ukończyłam również klasę z ratownictwa medycznego, byłam wolontariuszem w pogotowiu ratunkowym oraz w ośrodkach dla dzieci z niepełnosprawnościami. Za granicą zdobyłam ogromne doświadczenie, brałam udział w licznych szkoleniach, kursach, pracowałam w różnych typach przedszkoli i ośrodków dla dzieci.

    W Słoneczku, oprócz pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego, pragnę wdrożyć kilka moich pomysłów inspirowanych dotychczasowym doświadczeniem. Ze względu na doskonałą znajomość angielskiego i przygotowanie muzyczne, prowadzę z dziećmi liczne zajęcia językowo-artystyczne, plastyczne, muzyczne i taneczne.

    Praca z dziećmi to moja pasja i jestem szczęśliwa mogąc się w tym realizować.

    Pani Ania K.

    Nauczyciel wychowania przedszkolnego, oligofrenopedagog, nauczyciel wspomagający

    Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego na kierunku pedagogika specjalna. Od dwóch lat jestem wolontariuszką w Stowarzyszeniu na Rzecz Niepełnosprawnych SPES. Pracowałam jako asystentka osoby niepełnosprawnej na obozach organizowanych przez stowarzyszenie, byłam również wolontariuszką w Dziennym Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym.

    Jako nauczyciel wspomagający w przedszkolu, wspieram rozwój dzieci i towarzyszę im każdego dnia. Jestem osobą twórczą i kreatywną, lubię zabawy plastyczne i muzyczne, organizuję dzieciom czas w sposób aktywny i dostosowany do potrzeb. Każde dziecko jest dla mnie ważne, a w pracy oddaję im całe swoje serce.

    Pani Sandra

    Nauczyciel wychowania przedszkolnego

    Ukończyłam studia na kierunku pedagogika społeczna i terapia pedagogiczna, a podyplomowo oligofrenopedagogikę oraz pedagogikę przedszkolną Marii Montessori. Od czterech lat pracuję z dziećmi jako nauczyciel, opiekun i wychowawca. Znam podstawy języka migowego, jestem twórcą autorskiego programu nauki tego języka. Jestem również absolwentką studiów na kierunku pedagogika specjalna – edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.

    Jako nauczyciel wychowania przedszkolnego podnosiłam i stale podnoszę swoje kwalifikacje na kursach i szkoleniach, były to m.in.:

    1. Kurs kierownika wycieczek szkolnych
    2. Kurs dla wychowawców wypoczynku dzieci i młodzieży
    3. Kurs „Diagnoza i Terapia Ręki” – I i II stopień
    4. Kurs na Instruktora Rekreacji Ruchowej
    5. Kurs języka migowego – I poziom o profilu społecznym
    6. Rozszerzony kurs Pierwszej Pomocy
    7. Szkolenie „Zachowania trudne u dzieci w przedszkolu i w szkole”
    8. Szkolenie „Praca z dzieckiem autystycznym i z zespołem Aspergera”
    9. Szkolenie „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu”
    10. Szkolenie „Logopiosenka – muzyczne ćwiczenia logopedyczne”
    11. Szkolenia z asertywności i komunikacji interpersonalnej

    „Łatwo nawiązuję relacje z dziećmi, jako nauczyciel cenię sobie nastawienie na aktywność fizyczną i kreatywne zabawy. Bliskie są mi idee Marii Montessori, które staram się stosować w mojej pracy z najmłodszymi.”

    Pani Marzena B.-M.

    Pedagog specjalny, terapeuta SI, nauczyciel wspomagający

    Ukończyłam pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą, oligofrenopedagogikę, zintegrowaną edukację wczesnoszkolną i przedszkolną oraz wspieranie i edukację osób z autyzmem. Posiadam uprawnienia terapeuty Integracji Sensorycznej II stopnia. Uczestniczka konferencji na temat autyzmu i absolwentka wielu kursów. Jestem twórcą wielu programów terapeutyczno-artystycznych opartych na tworzeniu rękodzieła w różnych technikach, a także wolontariuszem i pracownikiem świetlic terapeutycznych i socjoterapeutycznych, nauczycielem wspomagającym oraz terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju.
    W naszym przedszkolu prowadzę terapię SI dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego i z opinią o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.

     

     

    Pani Anna M.

    Pedagog specjalny, oligofrenopedagog, terapeuta

    Ukończyłam pedagogikę specjalną w zakresie surdopedagogiki, a także terapię pedagogiczną z oligofrenopedagogiką. Obecnie kształcę się z Integracji Sensorycznej I i II stopnia. Prowadzę zajęcia terapeutyczne, rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyjne oraz z zajęć z elementami arteterapii. Zajmuję się również zaburzeniami Integracji Sensorycznej oraz zaburzeniami w spektrum autyzmu i zespołu Aspergera.

     

     

    Pani Paulina

    Oligofrenopedagog, terapeuta

    Ukończyłam pedagogikę, oligofrenopedagogikę, a także terapię pedagogiczną i rewalidacyjną. Obecnie kształcę się z zakresu Integracji Sensorycznej. Pracuję jako oligofrenopedagog i nauczyciel wspomagający w szkole.
    W naszym przedszkolu prowadzę zajęcia z terapii pedagogicznej oraz zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne.

     

     

    Pani Elżbieta

    Pedagog, oligofrenopedagog, terapeuta

    Ukończyłam pedagogikę specjalną w zakresie surdopedagogiki, a także terapię pedagogiczną z oligofrenopedagogiką. Obecnie kształcę się z Integracji Sensorycznej I i II stopnia. Prowadzę zajęcia terapeutyczne, rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyjne oraz z zajęć z elementami arteterapii. Zajmuję się również zaburzeniami Integracji Sensorycznej oraz zaburzeniami w spektrum autyzmu i zespołu Aspergera.

     

     

    Pani Marta K.

    Logopeda

    Ukończyłam podyplomowe studia z Logopedii z Elementami Neurologopedii, a także z Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka z Niepełnosprawnością. Wcześniej studiowałam pedagogikę zdrowia. Od wielu lat współpracuję z przedszkolami i ze szkołami jako nauczyciel logopeda – prowadzę badania przesiewowe i terapię logopedyczną.

     

     

    Pani Beata

    Logopeda, neurologopeda

    Ukończyłam studia magisterskie na kierunku filologia polska, specjalność logopedia. Naukę kontynuowałam na studiach podyplomowych z zakresu oligofrenopedagogiki, surdologopedii i neurologopedii. Ukończyłam kursy z diagnozy i terapii dzieci ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera oraz z metod aktywizujących i uspołeczniających w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną.
    W naszym przedszkolu pracuję jako logopeda i neurologopeda z dziećmi posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i/lub opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.

     

     

    Pani Aleksandra K.

    Logopeda, neurologopeda

     

     

     

    Pani Magdalena J.

    Psycholog

    Od ponad 22 lat pracuję jako psycholog dziecięcy. Głównym miejscem mojej pracy jest szkoła podstawowa (dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych), jednak od prawie 14 już lat pracuję także z małymi dziećmi, prowadząc zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania.
    Ukończyłam Uniwersytet Śląski w Katowicach na Wydziale Pedagogiki i Psychologii, dodatkowo szkoliłam się w Polskim Towarzystwie Psychologii Zorientowanej na Proces (2-letnie studium w Warszawie). Uzyskałam też dodatkowe kwalifikacje w zakresie terapii pedagogicznej (studia podyplomowe) oraz uprawnienia terapeuty: integracji międzypółkulowej, kinezjologii, stymulacji sensorycznej. Posiadam certyfikaty CTP uprawniające do globalnej diagnozy profilu psychoedukacyjnejgo metodą PEP-R; oraz KOPR i KOZE (Komlogo). W ciągu całej swojej drogi zawodowej odbyłam niezliczoną ilość szkoleń/warsztatów, które ciągle podnoszą moje kompetencje zawodowe i wzbogacają warsztat pracy.
    Jeżeli chodzi o pracę z dziećmi zgadzam się i podzielam zdanie z Paulo Coehlo: Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się — ze wszystkich sił — tego, czego pragnie.

     

    Pani Katarzyna

    Psycholog

     

     

    Pani Magdalena K.

    Fizjoterapeuta

    Jestem absolwentką AWF na kierunku wychowanie fizyczne i fizykoterapia. Od wielu lat pracuję jako fizjoterapeuta, zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi.
    W naszym przedszkolu prowadzę zajęcia dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego i z opinią o wczesnym wspomaganiu rozwoju.

     

    Pani Alina

    Pomoc nauczyciela

    Ukończyłam studia na kierunku pedagogika opiekuńcza z terapią, jestem również absolwentką studiów na kierunku pedagogika specjalna – edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera. Przez wiele lat byłam wolontariuszką w hospicjach i domach pomocy społecznej, gdzie zajmowałam się opieką i wspieraniem osób niepełnosprawnych. Pomagałam pedagogom w prowadzeniu warsztatów dla dzieci. Jestem pasjonatką łączenia terapii z zabawą, pracą, kreatywną i tańcem.

     

    Pani Krystyna

    Pomoc nauczyciela

     

    Pani Marzena

    Nauczyciel j. angielskiego

    Jestem absolwentką studiów licencjackich z języka angielskiego, posiadam również certyfikat językowy FCE. Od kilku lat uczę języka angielskiego.

     

    Pani Aleksandra P.

    Katechetka

     

     

    Pani Maria ‚Pani Bajka’

    Instruktor pedagogiki waldorowskiej

    Wprowadzam do przedszkola „Słoneczko” elementy pedagogiki waldorowskiej. Rozwija ona w dzieciach kreatywność i wrażliwość, odkrywa talenty, z którymi każde dziecko przychodzi na świat; kładzie nacisk na przedmioty artystyczne: muzykę, plastykę, ruch i prace ręczne z materiałami naturalnymi.
    Dzięki Pani Bajce dzieci zapraszane są do Ogrodu Bajek.
    Przebywające jeszcze w świecie marzeń dziecko, prowadzimy do świata realnego powoli, „za rękę” właśnie przy pomocy bajek i baśni. Jego świat składa się z obrazów. Słuchając opowiadanej historii, dziecko łączy się niejako wewnętrznie z opowiadającym, zaś ów kontakt jest o wiele intensywniejszy, niż podczas czytania i słuchania. By opowieści ożyły w dziecięcej wyobraźni, by dziecko mogło je dalej snuć, a przez to, by były mu pomocne w tworzeniu świata wartości, rozszerzaniu słownictwa i rozwoju wyobraźni – bajki powinny być opowiadane!

    Pan Kamil

    Instruktor zajęć umuzykalniająco – artystycznych

    Studiowałem wychowanie muzyczne na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym Filii Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie, ukończyłem też prowadzone przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach Nauczycielskie Podyplomowe Studia Kwalifikacyjne o specjalności Wychowanie Przedszkolne.

    Prowadziłem zajęcia rytmiczno-artystycznye dla dzieci w wieku przedszkolnym, a także warsztaty umuzykalniające przy domach kultury. Zdobywałem doświadczenie na terenie miast i miejscowości takich, jak Cieszyn, Jastrzębie-Zdrój, Godów, Łaziska, Kobiór, Gostyń, Wyry, Goczałkowice-Zdrój, Pszczyna, Góra oraz Tychy. Od początków mojej pracy zawsze aktywnie uczestniczyłem w różnorakich imprezach i przedsięwzięciach pedagogiczno-artystycznych, w których brały udział współpracujące ze mną placówki – tworzyłem i nagrywałem podkłady muzyczne, pisałem piosenki, opracowywałem i wykonywałem na żywo aranżacje, pisałem autorskie przedstawienia teatralne oraz przygotowywałem dzieci do występów i konkursów. 

    Zajęcia umuzykalniająco-artystczne w formie przez mnie proponowanej polegają na zabawie żywą muzyką poprzez wykorzystanie wszystkich form aktywności muzycznej (mowa rytmiczna, śpiew, ruch przy muzyce, taniec, gra na dostępnym instrumentarium, słuchanie muzyki czy też jej współtworzenie). Dzieci uczestniczą w różnorodnych zabawach muzyczno-ruchowych; często z fabułą, poznają piosenki, układy ruchowe i taneczne.

    Pan Mateusz

    Instruktor zajęć ogólnorozwojowych

    Jestem absolwent AWF Katowice, magistrem wychowania fizycznego i edukacji obronnej, instruktorem piłki nożnej, instruktorem rekreacji ruchowej – fitness i ćwiczenia siłowe. Brałem aktywny udział w powstawaniu Szkółki Piłkarskiej MKS Iskra Pszczyna, gdzie pracuję do dzisiaj. Propagowałem zajęcia piłki nożnej w szkołach podstawowych powiatu pszczyńskiego. Spełniam się również jako instruktor na siłowni. Jestem również nauczycielem wychowania fizycznego i edukacji obronnej w ZS nr 1 oraz PZS nr 2 Pszczynie.

     

    Pani Ania G.

    Redaktor strony internetowej, pracownik biurowy

    Zajmuję się przedszkolną stroną internetową.

    Pomagam także przy współpracy z cateringiem przy tworzeniu menu, zamawianiu posiłków i odliczaniu kosztów za nieobecności.

    Jestem absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim ze specjalnością nauczycielską i specjalizacją logopedyczną.
    Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci, a oprócz języka polskiego pasjonuje mnie historia i sport.